• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
استاندار در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

 اتمام فرودگاه سقز و کریدور شمال- جنوب مطالبه جدی مردم کردستان 

  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
 اتمام فرودگاه سقز و کریدور شمال- جنوب مطالبه جدی مردم کردستان 

استاندار کردستان، اتمام زودهنگام پروژه فرودگاه سقز، حل مشکل پروازهای فرودگاه سنندج و انتقاد از لغو پروازها،  ساماندهی، توسعه و ایمنی جاده‌های استان را مهمترین مطالبه مردم و دغدغه مسئولین در استان عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” عصر چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه جاری در دیدار و نشستی که با […]

استاندار کردستان، اتمام زودهنگام پروژه فرودگاه سقز، حل مشکل پروازهای فرودگاه سنندج و انتقاد از لغو پروازها،  ساماندهی، توسعه و ایمنی جاده‌های استان را مهمترین مطالبه مردم و دغدغه مسئولین در استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” عصر چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه جاری در دیدار و نشستی که با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، تامین مسکن، مسئله آب، توسعه و ایمنی جاده‌ها و ساماندهی به فرودگاه سنندج و اتمام پروژه فرودگاه سقز  را جزو اولویت‌های استان بیان کرد و اظهار داشت: تحقق این مولفه‌ها و ارتقای ضریب شاخص‌ها در استان، راهبردهای دولت مردمی و رسالت خطیر همگان است.

وی از ارتقای رتبه ۳۱ استان به  ششم کشوری به لحاظ واگذاری گروهی در طرح مسکن ملی زمین خبر داد و این مهم را دستاورد برگزاری جلسات مستمر و هفتگی شورای مسکن در استان برشمرد و  خاطرنشان کرد:  بیش از ۱۹۶ هزار نفر متقاضی در سامانه ثبت نام شده‌اند و  تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر تایید شده‌است.

استاندار کردستان با اشاره به کمبود  زمین، موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان را از دیگر مشکلات و موانع  تامین زمین جهت ساخت پروژه ملی مسکن عنوان کرد و گفت: برای سهمیه کردستان در ساخت مسکن ملی در چهار سال،  ۳۶ هزار واحد اختصاص یافته و تایید نهایی شده  در حالی‌که ۱۹۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

زارعی کوشا ضمن تاکید بر جدیت در دنبال کردن دغدغه متقاضیان مسکن ملی در استان گفت:  تقاضا در استان برای تهیه مسکن ملی بیشتر از حد مشخص است علاوه بر مکان یابی مناسب در انتخاب اراضی نهضت ملی مسکن، سازو کار اجرایی کردن این طرح با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ایمنی تردد در مسیر و توسعه جاده‌ها، ارتقا و بهسازی قطعه ۵ کریدور شمال به جنوب را که از مسیرهای پر تصادف بوده مهمترین مطالبه مردم استان اعلام کرد و گفت: جاده‌های اصلی استان مهمترین چالش و تهدید پیش روی است مردم استان حق دارند از مسیرهای ارتباطی استاندارد برخوردار باشند

استاندار کردستان  در این دیدار بر اتمام زودهنگام و اهمیت راهبردی پروژه فرودگاه سقز و راه‌آهن استان تاکید کرد و گفت: اتمام این پروژه‌ها همانند سایر اقدامات نیازمند عزم جهادی است.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد:پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بود که  اجرای آن از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود و تا پایان دولت دوازدهم فقط ۱۵ درصد پیشرفت داشت، اما در دولت سیزدهم اجرای آن در اولویت‌ قرار گرفت و با اقدام جهادی دولت مردمی ۸۵ درصد باقیمانده طرح اجرا و این پروژه تکمیل شد.

وی  با بیان اینکه در اجرای این پروژه که به لحاظ توپوگرافی در یکی از ناهموارترین و صعب‌العبورترین مناطق کشور اجرا شده، ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود افزود: به دلیل ناهمواری مسیر انتقال آب، چند ایستگاه پمپاژ در مسیر احداث شده که آب را تا ارتفاع ۴۸۰ متری پمپاژ خواهند کرد.

استاندار کردستان  با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر ارتقای قابل توجه کیفیت آب شرب و انتقال سالانه حداقل ۵۷ میلیون مترمکعب آب سالم به شهر سنندج، پایداری آب شرب نیز تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد، ادامه داد : سعی ما بر این است دیگر پروژه‌های مهم و راهبردی استان در راستای رضایتمندی مردم شریف و رفاه حال شهروندان نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسند.

لازم به ذکر است، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم، از استاندار کردستان به عنوان نماینده عالی دولت در استان  به منظور پیگیری‌های دلسوزانه و تحقق اهداف پیش بینی شده در کردستان، اقدامات انجام شده در راستای توسعه،  اخلاص در عمل و قانون مداری قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=2434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.