• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

روایت یک سفر

  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
روایت یک سفر

کردستان سرزمین محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی است که همواره بزرگ مردان تاریخ را به توفیق خدمت گزاری به سوی خود خوانده، به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم برای زدودن چهره توسعه‌نیافتگی، رفع فقر، تحکیم وحدت قومیتی و التیام هویت ملی در کردستان عزمی راسخ جزم کرده است. در ماجرای مرگ مهسا امینی و حوادث و التهابات […]

کردستان سرزمین محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی است که همواره بزرگ مردان تاریخ را به توفیق خدمت گزاری به سوی خود خوانده، به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم برای زدودن چهره توسعه‌نیافتگی، رفع فقر، تحکیم وحدت قومیتی و التیام هویت ملی در کردستان عزمی راسخ جزم کرده است.

در ماجرای مرگ مهسا امینی و حوادث و التهابات پس از آن، بیشترین جراحات و زخم‌های وارده بر پیکره انسجام ملی و قومیتی کشور، بر چهره رنجور کردستان نشست و در شکاف‌های ایجاد شده و لزوم التیام آن بیش از پیش جای خالی نحله فکری شهید محمد بروجردی مسیح کردستان نمایان شد.

کردستان امروز نیازمند سلام بر مسیح و یک دم مسیحایی است تا ضمن التیام و تسکین مرارت‌ها و کم‌لطفی‌ها، اعتمادهای اجتماعی از دست رفته‌اش را احیا کند و همچنین نیازمند دستی است ابراهیم‌وار که ساختارهای درهم تنیده فساد ، محرومیت ونامیدی  را بشکند و دغدغه توسعه و ‌آبادی‌اش را سامان دهد.

به قول مرحوم احمد حامی پدر مهندسی ایران ،کشور بزرگ ، مردان بزرگ مي‌خواهد. در سفر ریاست محترم جمهوری به کردستان  چند روز پیش ،یک عکس توجه ام را خیلی به خود جلب کرد ،عکس استاندار کردستان با لباس زیبا وفاخر کردی …. در واقع ساده‌ترین، بی‌آلایش‌ترین و شاید صادقانه‌ترین تعریفی هست که می‌شد از این بزرگ مرد شایسته  داشت.

مردی که خودش هم ساده است، ساده زندگی می کند. اما ساده عمل نمی کند تعریفی در دسترس، قابل فهم برای عموم،مردی که زیباترین تعریف در موردش شاید همین جمله کوتاه باشد که «او خودش هست » آن هم در جامعه‌ای که از خود بودن، فرار می‌کند، نقاب می‌زند، هر روز به رنگی و لعابی درمی‌آید.

مرد بی‌تکرار  بیش ازیک دهه,  تاریخ مدیریت کردستان که شاعر خوب گفته است:

 «صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

 تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید 

شخصیت واقع بینانه و مصلحت نگرانه آقای زارعی کوشا باعث شد كه به رغم برخی حاشیه سازی ها  و فراز و فرود ها، همواره به فکر اهداف و ارزش های انسانی و اخلاقی و توسعه ای کردستان باشد.

در طول مدت دوسالی که در کسوت استاندار کردستان هستند مرز سن و سال را درنورديد تا ثابت كند قدرت و توانايي انساني در روح بزرگي ست كه فراتر از جسم و سن عمل مي كند!

 شير هميشه شير است حتي اگر در بيشه خود نباشد. قدرت اجرایی ایشان  نه به خاطر جوان بودن و نو گرایی ایشان هست  بلكه به خاطر سعه صدر وسيع اوست كه هميشه سوپاپ اطميناني براي رفع چالش‌هاي موجود استان بحران زده کردستان در طول این دوسال بوده است. 

بدون اغراق …او لقب مرد بزرگ و مردمی و عمل گرا در تاريخ  مدیریت سرزمين کردستان ،به يدك مي كشد. اما زارعی کوشا واژه كليد توسعه و نتیجه و عمل درکردستان و كاريزماي  مدیریت کردستان است  قدر حضور او را بدانيم. بياييد هم پاي برنامه ها ونگاه توسعه ای  او باشيم تا اميد فردايي بهتر را در عمل برای کردستان زخم خورده  تجربه كنيم. بياييد يك بار ديگر با این مرد بزرگ اندیش ، حماسه متفاوت ومتمایزی را رقم زنيم كه روزگاري کردستان شهر  حماسه‌ها بوده است.

به قول شاعر :

دوباره می سازمت وطن اگر چه با خشت جان خویش

ستون به سقف تو می زنم اگر چه با استخوان خویش

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=2606
  • نویسنده : حامد میرزایی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.