• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
بازنشستگان کشوری وفرزندان‌شان مشمول دریافت تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌شوند

افزایش ۲ برابری وام بازنشستگان

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
افزایش ۲ برابری وام بازنشستگان

سمیرا ملایی : سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان خبر داد. نشستی با حضور سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه، روسای کانون‌های بازنشستگی و مدیر صندوق بازنشستگان استان کردستان جهت ارتقای ارائه خدمات رفاهی، گردشگری، درمانی و […]

سمیرا ملایی : سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان خبر داد.

نشستی با حضور سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه، روسای کانون‌های بازنشستگی و مدیر صندوق بازنشستگان استان کردستان جهت ارتقای ارائه خدمات رفاهی، گردشگری، درمانی و بررسی مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های بازنشستگان این استان در محل سالن جلسات هتل جهانگردی سنندج برگزار شد.

در این نشست سرپرست اداره کل امور فرهنگی  اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه قدردان مردم اصیل کردستان، مرزداران شریف میهن هستیم اظهار کرد: تسریع در روند فراهم نمودن امکانات رفاهی، درمانی و گردشگری بازنشستگان، توسعه‌خانه‌‌های امید در استان‌ها و کاهش مشکلات این قشر ارزشمند، رسالت خطیر ماست.

مسعود خواست خدایی در ادامه از ارائه خدمات مختلف این صندوق به بازنشستگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آگاهی از بهره‌مندی خدمات مرتبط با وام‌ و تسهیلات به بازنشستگان در قالب طرح داشبرد مدیریتی با اطلاع‌رسانی مدیران صندوق استان‌ها به مرکز میسر شده است و مدام در حال رصد است.

وی با اشاره به  رونمایی از نرم‌افزار آتیه سازان حافظ برای ارائه خدمات غیرحضوری به بازنشستگان گفت: توسط این نرم افزار موبایلی «مشاهده سوابق درمانی فرد بازنشسته و افراد تحت پوشش»، «جستجوی برخط مراکز درمانی طرف قرارداد» و دسترسی به «نسخه های الکترونیکی» در این نرم افزار قابل مشاهده است.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی  اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با ذکر اینکه بازنشستگان کشوری وفرزندان شان مشمول دریافت تسهیلات پایان نامه های دانشجویی(طرح حمپاد) می شوند، افزود: بازنشستگان و فرزندان آنان که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل هستند، می توانند در زمان تنظیم پایان‌نامه از تسهیلات صندوق بازنشستگی کشوری بهره مند شوند.

خواست خدایی تصریح کرد: این بازنشستگان می توانند در زمان تهیه پایان‌نامه ازتسهیلات وام به میزان ۶۰ میلیون ریال(برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد) و ۸۰ میلیون ریال(برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری)برخوردار شوند.

او از پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: این تسهیلات به بازنشستگان در سطح کشور به تناسب شرایط و موقعیت پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان، به لزوم شناسایی اماکن و سالن‌های ورزشی استان برای انعقاد تفاهم نامه با هدف بهره‌مندی بازنشستگان از این امکانات تاکید کرد.

خواست خدایی با اشاره به بیمه درمانی بازنشستگان گفت: در راستای بهبود وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان تلاش می‌کنیم این قشر بهترین و مطلوب‌ترین خدمات را دریافت کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در این جلسه، کانون‌های بازنشستگی را بازوان توانمند این صندوق برشمرد و اظهار داشت: همواره جلسات مرتبط توسط اعضای کانون‌ها در شهرستان‌های استان در راستای رفع مشکلات و تسهیل در امور بازنشستگان برگزار می‌شود.

محمد احمدی پیگیری وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق را ضروری برشمرد و گفت: درخواست حذف بیمه آتیه سازان حافظ و الزام رسیدگی به این امر جهت رفاه حال بازنشستگان را خواستاریم.

وی با بیان اینکه بازنشستگی فصل دیگری از زندگی به شمار می‌رود، تصریح کرد: فراهم نمودن امکانات رفاهی، ورزشی و  فرهنگی برای این قشر و خانواده‌های انان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت‌های جامعه محور متناسب با نیازها جهت افزایش امید و پویایی این گنجینه‌های ارزشمند ضرورتی انکار ناپذیر است.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار و ۴۵۱ نفر عضو صندوق بازنشسته کشوری استان کردستان هستند افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۹۴ نفر در سنندج حضور دارند.

در ادامه روسای کانون‌های بازنشستگان کشوری استان کردستان با بیان مشکلات و مطالبات خود از جمله معیشت، مشکلات مرتبط با بیمه تکمیلی،  حق مناطق جنگی، نارضایتی از ارائه خدمات بیمه آتیه سازان حافظ، پرداخت وام‌های ضروری، صدور حکم رتبه‌بندی معلمان، از سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خواستار حمایت جدی از بازنشستگان شدند.

در پایان با تأکید بر اجرای دقیق برخی موارد، پس از بحث، تبادل نظر و طرح پیشنهاداتی از سوی حاضرین، تصمیمات لازم در راستای تحقق اهداف برگزاری جلسه اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=1966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.