• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
استاندار کردستان در مراسم رژه نیروهای مسلح عنوان کرد:

دفاع مقدس یکی از مصادیق اصلی «جهاد تبیین» است

  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
دفاع مقدس یکی از مصادیق اصلی «جهاد تبیین» است

🔶بزرگترین نقطه ضعف دشمنان خطای محاسباتی در شناخت ملت ایران است 🔶دفاع مقدس قله افتخارات و یکی از درخشان‌ترین اوراق تاریخ ایران است استاندار کردستان، بزرگترین نقطه ضعف دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس را خطای محاسباتی آنان در شناخت ملت ایران و تحلیل ولایت فقیه با محوریت دینی اعلام […]

🔶بزرگترین نقطه ضعف دشمنان خطای محاسباتی در شناخت ملت ایران است

🔶دفاع مقدس قله افتخارات و یکی از درخشان‌ترین اوراق تاریخ ایران است

استاندار کردستان، بزرگترین نقطه ضعف دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس را خطای محاسباتی آنان در شناخت ملت ایران و تحلیل ولایت فقیه با محوریت دینی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، صبح امروز ۳۱ شهریورماه جاری، مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با حضور استاندار کردستان، جمعی از مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شهیدپرور استان، همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار شد و نیروهای مسلح در این آیین، اقتدار خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

استاندار کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک  به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد پیشکسوتان دفاع ، جهاد، رشادت و شهادت اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و  پرافتخارترین اوراق کتاب تاریخ کشور ایران‌است.

“اسماعیل زارعی کوشا”  بیان کرد: این افتخار نه فقط برای دوران انقلاب اسلامی و تاریخ ملت ایران، بلکه از ابتدای تشکیل میهن و سرزمینی به نام ایران تا به امروز افتخاری کم‌نظیر و چه بسا بی نظیر است.

وی تاکید کرد: امروز در آستانه چهل و سومین سال از آغاز دوران دفاع مقدس در مقابل تهاجم وحشیانه رژیم جنایتکار بعثی با پشتیبانی همه قدرت‌های آن روز دنیا، قرار داریم و موظفیم  دفاع مقدس و آنچه که بر ملت ایران گذشت را به درستی مطالعه، تحلیل و تبیین کنیم.

استاندار کردستان، تبیین دفاع مقدس را یکی از مهترین مصادیق جهاد تبیین برشمرد و با تحلیل شرایط کشور در زمان آغاز دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت : جنگ تحمیلی در شرایطی اتفاق افتاد که تمام قدرت‌های استکباری  برآن بودند که انقلاب ملت ایران را که بر مبنای اصالت دینی و اسلامی با محوریت ولایت الهی شکل گرفته بود ساقط و از استمرار و پایداری آن پیشگیری کنند تا بعدها به یک الگو و اسوه برای سایر ملت‌ها بویژه ملل مسلمانی که منابع و قدرت آنها در تصرف و استثمار دشمنان و ابرقدرت‌ها بود، تبدیل نشود.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: در شرایطی جنگ بر ملت ایران تحمیل شد که ما در داخل درگیر مشکلات عدیده ای از جمله برخی عناصر خود فروخته و جریان‌هایی بودیم که با گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، عناد داشتند و بعضی ارکان قدرت کشور را هم به دست گرفته بودند.

گفتمانی که امام راحل (ره)به عنوان شعار اصلی به ملت ایران ارائه کرده و بر اساس آن ملت را برای سرنگونی رژیم ستم شاهی ۲۵۰۰ ساله  بسیج کرده بود، خودباوری و استقلال بود.

وی افزود: ملت و دولت ایران در زمان جنگ تحمیلی با عناصری روبه‌رو بودند که کمترین باوری به توان داخلی ملت ایران و  استعدادهای جوانان نداشتند و مهمترین ویژگی آنها خودباختگی در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا بود، در چنین شرایطی دشمنان همچنین گوشه گوشه مرزهای کشور را به بهانه‌های مختلف دچار ناامنی کرده بودند و اختلافات سیاسی در کشور در اوج بود اما  وجود محوریت ولایت فقیه و آن امام جامع الاطراف و مدبر این کشتی پر تلاطم از آن دریای طوفانی به سلامت عبور کرد و رژیم بعثی که پشتیبان او همه قدرت‌های دنیا بودند  در دنیا به عنوان متجاوزی شکست خورده شناخته شد و ایران همیشه پایدار، با افتخار و پیروزی از آن جنگ نابرابر بیرون آمد.

  طبق اظهارات استاندار کردستان،  مردم و ملت ایران  با اعتماد به آن بزرگ مرد الهی که در تقوا تا مرزهای عصمت پیش رفته بود  و در سیاست‌ورزی سیاستمداری الهی و کم نظیر بود و با دست خالی آمده و با روح بزرگ خود این ملت بزرگ را به پیروزی رسانده بود، تاریخ ساز شدند .

زارعی کوشا بزرگ‌ترین نقطه ضعف دشمن را خطای محاسباتی از شناخت ملت ایران اعلام کرد و گفت:  آنچه که در دفاع مقدس موجب ذلت و  سقوط دشمنان شد محاسبات اشتباه آنها از ملت ایران و تحلیل رهبری دینی و ولایت فقیه بود.

وی  با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس دشمن قدرت و توان خود را با پشتیبانی بی سابقه تمام قدرت های دنیا به لحاظ  مالی، بین المللی، اطلاعاتی، تجهیزاتی و نظامی با دولت نوپای ایران مقایسه و محاسبه  می‌کرد، یاد آورشد: دشمنان ما درآن دوران که هنوز آن انسجام لازم در مجموعه نظام دفاعی کشور ایجاد نشده بود  خود را پیروز میدان می‌دانستند و به رسانه‌ها وعده واهی فتح الفتوح می‌دادند.

استاندار کردستان تاکید کرد: بعد از  قریب به ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از سخت‌ترین بحران‌ها عبور کرده‌ایم و اکنون به تعبیر مقام معظم رهبری در آستانه رسیدن به قله‌ها هستیم و این ملت بزرگ ایران بودند که با محوریت امامتِ امت تا به امروز با مقاومت و ایستادگی دشمنان را نادم و ذلیل کرده اند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه  دفاع مقدس یکی از گران‌بهاترین معادن معنویت و تجربه ملت بزرگ ایران است افزود:

آیندگان به حال ما غبطه خواهند خورد چراکه در دورانی نفس کشیدیم که شهدای دفاع مقدس زیسته بودند، در دورانی زندگی کردیم که فرزندان این ملت مانند شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها زندگی می کردند.

وی با یادآوری رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس، خلوص مردم ولایت‌مدار با رهبری معمار کبیر انقلاب اظهار داشت : وجود این حجت‌های بزرگ خداوند، مسئولیت ما را سنگین تر می کند است.

استاندار کردستان اضافه کرد:  در طول ۴۵ سال گذشته هر جا که با تاسی به تجربیات دوران دفاع مقدس حرکت کرده ایم، تا به امروز  با هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری موفق و سربلند بوده‌ایم.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: نظامی که در دوران دفاع  مقدس ساده‌ترین امکانات و تجهیزات نظامی و دفاعی خود را به سختی از دیگران مطالبه و با هزینه‌های گزاف نیازهای اولیه را فراهم می‌کرد، امروز به یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا در تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و دفاعی تبدیل شده است بنابراین امروز همگان موظفیم از تجربه موفق دفاع مقدس برای حل مشکلات ملت  در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  بهره بگیریم.



لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=2497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.