• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
استاندار کردستان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی:

فاضلاب سنندج ساماندهی شود  

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
فاضلاب سنندج ساماندهی شود  

استاندار کردستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساماندهی فاضلاب روستاها و شهرهای پایاب و حوضه آبریز سدها تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد با تاکید بر استمرار این […]

استاندار کردستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساماندهی فاضلاب روستاها و شهرهای پایاب و حوضه آبریز سدها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد با تاکید بر استمرار این جلسات در راستای تامین و حفظ ارتقای سلامت شهروندان اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های سلامت با تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط میسر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه سلامت اظهار کرد: فضولات حیوانی و فاضلاب روستاها چالش جدی نه فقط در استان کردستان، بلکه در کل کشور است که البته اقدامات خوبی در طول دو سه سال گذشته انجام شده است.

استاندار کردستان به ورود فاضلاب ۱۱ روستا به دریاچه زریبار در ابتدای ورودش به استان و رفع این مشکل اشاره کرد و افزود:  طبق گزارش ارائه شده در این کارگروه خوشبختانه الان ورود فاضلاب به دریاچه مذکور به صفر رسیده است.

وی بر لزوم اقدام اساسی برای اخذ مجوز ماده ۲۳ و جذب اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب روستاهای بالادست سدها تاکید کرد و گفت: ظرف یکی دو هفته آینده، جلسه ای با وزیر نیرو برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور خواهیم داشت که آخرین وضعیت مطالعات و کارهایی در راستای اخذ ماده ۲۳ هم مطرح خواهد شد.

استاندار کردستان  خواستار مشخص شدن سهم استان از نرخ بهای آب برای اصلاح شبکه فاضلاب شهرها و روستاها شد و افزود: از موضوع فاضلاب به راحتی نباید گذشت و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.

زارعی کوشا از پیشنهاد اختصاص۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مدیریت بحران کردستان به وزارت کشور خبر داد و یادآور شد: موانع سر راه آبگیری سد ژاوه که همین ساماندهی فاضلاب سنندج است، امسال برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=2368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.