• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور استاندار کردستان:

همدلی مردم کردستان در موضوع اربعین ستودنی است

  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
همدلی مردم کردستان در موضوع اربعین ستودنی است

 وزیر کشور گفت: همدلی و علاقه آحاد مردم در کردستان،سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و استان های دیگر در اربعین نشان دهنده عمق فرهنگی جریان اربعین است که قابل ستایش و ستودنی است. به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور،یکصد و نوزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین‌حسینی به ریاست […]

 وزیر کشور گفت: همدلی و علاقه آحاد مردم در کردستان،سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و استان های دیگر در اربعین نشان دهنده عمق فرهنگی جریان اربعین است که قابل ستایش و ستودنی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور،یکصد و نوزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین‌حسینی به ریاست وزیر کشور و با حضور معاون امنیتی انتظامی وزیر و رییس ستاد مرکزی اربعین‌حسینی و نمایندگان عالی دولت در استانهای دروازه عتبات عالیات برگزار شد.

در این نشست استانداران ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی در سال جاری،پیشنهاداتی در خصوص هرچه بهتر برگزار نمودن اربعین ۱۴۰۳ مطرح نمودند.

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست با قدردانی از دستگاه‌های فعال در برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ اظهار داشت: از همه دستگاه‌ها، استانداران و شهرداری‌ها که عاشقانه، مخلصانه و مجدانه تلاش کردند تشکر می کنم.

وزیر کشور با اشاره به نقش مردم در برپایی موکب‌ها، ادامه داد: نظر دولت و رئیس جمهور این است که هرچقدر ممکن است، کارها به مردم و گروه های مردمی واگذار شود و مواکب هم صرفا برای تامین اسکان و تغذیه فعال نباشند و امور دیگر مرتبط هم به آنها سپرده شود.

دکتر وحیدی توجه به مباحث فرهنگی و آثار بزرگ اربعین را ضروری دانست و یادآور شد: جریان اربعین یک جریان تمدن ساز است که ما را به قله های عزت و افتخار امت اسلامی می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان، با اشتیاق موکب می‌زنند و از زایران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‌کنند.

وزیر کشور، تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت را ناشی از نادانی آنها برشمرد و گفت: جریان اربعین نشان داد که مردم ایران به اهل بیت (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی علاقمند هستند و مذاهب و ادیان دیگر هم برای خودشان در این جریان، نقش قایلند.

دکتر وحیدی تاکید کرد: در کردستان،سیستان و بلوچستان،آذربایجان غربی و استان های دیگر، این همدلی و علاقه آحاد مردم نشان دهنده عمق فرهنگی جریان اربعین است.

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=2487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.