• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
با هدف مبارزه با زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری

پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان آغاز به کار کرد

  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان آغاز به کار کرد

پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان با هدف مبارزه با زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری در بستر اینترنت به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این  سامانه نظارتی با تکیه بر امکانات ماهواره ‌ای، تصاویر هر گونه تغییرات زمین مانند احداث باغ استخر، ویلا یا را برای سازمان هایی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی […]

پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان با هدف مبارزه با زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری در بستر اینترنت به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این  سامانه نظارتی با تکیه بر امکانات ماهواره ‌ای، تصاویر هر گونه تغییرات زمین مانند احداث باغ استخر، ویلا یا را برای سازمان هایی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی ودیگر دستگاههای مرتبط می فرستد و ماموران به صورت هدفمند در کمترین زمان ممکن در محل حضور یافته و با متخلف بر خورد می کنند.
به گزارش سیروان نیوز؛ این سامانه همزمان چتر حمایتی است برای سرمایه گذاران و بهره برداران واقعی که در چارچوب قانون اقدام به اجرای طرح های مشابه می کنند.

انتظار می رود با استفاده از این پنجره واحد، میزان تخلفات در زمینه زمین خواری و جنگل خواری به حداقل برسد و با متخلفین برخورد شدید صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری در همین زمینه و در جلسه ای که به همین مناسبت در دادگستری کردستان برگزار شد، اظهار داشت که این سامانه با استفاده از تکنولوژی های امروزی، موضوع نظارت، شناسایی و تعقیبب متخلفین از قانون را به صورت هوشمند دنبال می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه استان کردستان از نظر جغرافیایی خاص است و از جمله در شهر سنندج به عنوان مرکز برای برخی طرح ها با محدودیت زمین مواجه هستیم، تاکید کرد که در اعضای مجوزها، واگذاری ها و تغییر کاربری ها باید دقت و نظارت جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این زمینه با هیچ متخلفی مماشات و مسامحه نخواهدکرد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ و ۵ ماهه اول سال جاری از ۱۱۴۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.
او فعالیت شورای حفظ بیت المال در کردستان را ستود و خواستار آن شد که تمام دستگاه های مرتبط برای با دغدغه پای کار بیایند و به دور از شعار برای انتقال منابع طبیعی به نسل آتی پای کار باشند و با قانون گریزان برخورد کنند.

دادستان مرکز استان کردستان ودبیر شورای حفظ حقوق بیت المال با انتقاد و ابراز تاسف از اینکه جنگل هایی با بیش از یک قرن عمر توسط متخلفین، تخریب شده، تاکید کرد که لازم است دستگاه های نظارتی با هدف بیشتری در مسائل چنین تداخل و با قانون شکنان برخورد کنند و همگی برای حفظ بیت المال توجه و جدیت مضاعف داشته باشند.
جباری با بیان اینکه برای صیانت از بیت المال و اراضی ملی دستگاه قضایی دردوسال اخیر،برنامه راهبردی تدارک دیده، اظهار داشت: از جمله در قلب شورای حفظ بیت المال و قرارگاه مبارزه با زمین خواری، با قانون گریزان و تخریبگران طبیعت ومتخلفان زمین برخورد جدی صورت گرفته و با هیچ قانون گریزی تعارف نخواهیم داشت.
او گفت: در شورای حفظ بیت المال جلسات منظم برگزار می شود و مصوبات آن تا آخرین مرحله اجرا، به صورت جدی و روزانه دنبال می‌شود.
وی ضمن تقدیراز اصحاب رسانه استان بخاطر همکاری با مسئولان در زمینه برخورد با متخلفان، اظهار داشت: برخی رسانه های خارج از کشور و همسو با دشمنان ما ، به صورت هدایت شده با تخلفات برخی چهره ها برخورد می کنند.
جباری در ادامه ضمن اشاره به بازگشت بیش از یک هزار هکتاری منابع طبیعی  به بیت المال که  65 درصد آن، اراضی دولتی و در محدوده  قانون شهر قرار دارد، ارزش این اراضی را هزاران میلیارد تومان عنوان کرد.
در این جلسه بعد از توضیحات مدیران حوزه منابع طبیعی، کشاورزی و کارشناس فنی پنجره واحد مدیریت زمین،  پورمند مدیرکل پیشیگری از جرم قوه قضائیه در سخنانی به نگرش این دستگاه به بهره گیری از فناوری های نوین برای برخورد با تخلفات اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه دو نکته را در مورد برنامه های خود مورد توجه قرار داده، اول برنامه هایی اجرایی باید با مشارکت همه دستگاه ها و سایر قوا باشد و دوم اینکه برنامه های پیشگیرانه باید مبتنی بهره گیری از فناوری های نوین باشد.
حسین پورمند با بیان اینکه جهان به سمت و سوی مدیریت هوشمند تخلفات و اجرای برنامه ها می رود،گفت: امروز شاهد آن هستیم که در کشورهای پیشرفته درکنار قاضی،دستیار هوشمند وجود دارد؛گفت:استفاده از فناوری جدید موجب رضایت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی دستگاه قضایی اجرای عدالت بر اساس شرع انور اسلام و قانون اساسی است،اظهار داشت:اگرپنجره واحد مدیریت زمین اجرایی شود، در نهایت  نتایج آن به سود همه مردم و همچنین دستگاه قضایی ومسئولان است.
او تاکید کرد که این سیستم در عین حقوق شهروندانی که به نبال کار قانونی هستند را تضمین می کند.
به گفته وی، این سامانه با همکاری ومشارکت قوه قضائیه، وزارت ارتباطات اجرایی  طراحی یک نیاز امروزی است و بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از زمین خواری را حل و فصل می کند.
او تاکیدکرد که اقدام نوین پیشگیرانه و بهره گیری از فناوری برای برخورد با متخلفین می تواند به رضایت عمومی، جلوگیری از وقوع جرم و افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کمک کند.

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=1375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.