• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
ارسطو گویلی مشکلات شهرداری هاوسازمان همیاری شهرداری های کردستان رابرای دومقام کشوری روایت کرد:

 ۱۳مطالبه شهردار سقز از معاون عمرانی وزیر کشور

  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
 ۱۳مطالبه شهردار سقز از معاون عمرانی وزیر کشور

شهردار سقز راهکارهای توسعه شهرداری و سازمان همیاری شهرداری های استان کردستان را از معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مطالبه کرد. بخشودگی جرایم تامین اجتماعی شهرداری سقز،خروج شهرداری سقز از بلک لیست، فراهم سازی امکان تهاتر مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی با بانک ها از جمله […]

شهردار سقز راهکارهای توسعه شهرداری و سازمان همیاری شهرداری های استان کردستان را از معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مطالبه کرد.

بخشودگی جرایم تامین اجتماعی شهرداری سقز،خروج شهرداری سقز از بلک لیست، فراهم سازی امکان تهاتر مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی با بانک ها از جمله مطالبات شهردار سقز از معاون عمرانی وزیر کشور است.

 ارسطو گویلی پویایی شهرداری سقز تسریع و تسهیل در صدور مجوز واردات ماشین آلات عمرانی برای شهرداری های استان و سازمان همیاری، توانمند سازی سازمان همیاری شهرداری های کردستان را مطرح کرده است.

 فراهم کردن امکان واردات بدون تعرفه قطعات و تجهیزات مورد استفاده شهرداری های استان از طریق مرز، مشارکت شهرداری و سازمان همیاری در پروژه جهش ملی مسکن، اختصاص ماشین آلات عمرانی، آتش نشانی، برفروبی و حمل و نقل عمومی به شهرهای سقز و بانه، اختصاص سهمیه تبدیل وضعیت کارکنان با سابقه شهرداری های استان، ارتقای درجه شهرداری سقز وتقدیر از توجه ویژه دولت سیزدهم به شهرداری ها از دیگر خواسته های شهردار سقزبه شمار می رود.

شهردار سقز که نماینده شهرداران استان، عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری ها و همچنین عضو شورای سازمان شهرداری های کشور است در چندین محور به بیان مشکلات و درخواست های شهرداری سقز و سایر شهرداری های استان و همچنین سازمان همیاری شهرداری های کردستان پرداخت و راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات به ریاست سازمان شهرداری ها ارائه کرد که با تاکید نماینده سقز و بانه مورد استقبال معاون عمرانی وزیر کشور قرار گرفت.

گویلی با ذکر آسیب های ناشی از کمبود نقدینگی شهرداری شهرهای کوچک استان به دلیل شیوه جدید توزیع جدید اعتبارات سازمان شهرداری ها و ارزش افزوده خواهان توجه اعتباری ویژه به شهرداری شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر استان کردستان برای تامین هزینه های جاری شد و پیشنهاد کرد ضمن اصلاح نحوه توزیع اعتبارات از سایر محل ها نیز به این شهرداری ها توجه شود.

شهردار سقز با بیان بدهی ها و مشکلات انباشته به ارث رسیده به او در شهرداری سقز، به موضوع جرایم هنگفت و ناعادلانه تامین اجتماعی و آسیب قرار داشتن شهرداری سقز در لیست سیاه بانک مرکزی که ناشی از بی توجهی های گذشته است و همچنین کمبود تجهیزات و امکانات در بخش های عمرانی و آتش نشانی از معاون عمرانی وزیر کشور درخواست کرد وزارت کشور و هیات دولت در موضوع بخشودگی جرایم تامین اجتماعی شهرداری سقز ورود نمایند و همچنین با مذاکره با بانک مرکزی در خروج شهرداری سقز از بلک لیست این نهاد به جهت استفاده از تسهیلات و تامین مالی های جدید تسریع نمایند.

وی با اشاره به قریب به ۱۰۰ میلیارد مطالبات شهرداری سقز از دستگاه ها و نهادها از وزارت کشور و مجلس درخواست کرد، امکان تهاتر مطالبات دولتی با بانک را برای شهرداری ها در قالب متمم بودجه امسال فراهم نمایند.

عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان کردستان در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع متعدد مالی و قانونی این سازمان، بر لزوم توجه ویژه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در اساسنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان همیاری شهرداری ها نماینده رسمی سازمان در استان ها هستند؛ نیازمند اختیارات و توجه ویژه برای احیای این سازمان های مهم و اثر گذار در توسعه شهرها هستیم.

گویلی پیشنهاد کرد ضمن تسریع و تسهیل در صدور مجوز واردات ماشین آلات عمرانی و سایر مجوزات حوزه های صادرات و واردات و همچنین توزیع نفت و گاز سازمان همیاری ها را توانمند سازند.

نماینده منتخب شهرداران استان کردستان در ادامه با توجه به پتانسیل مهم مرز استان کردستان پیشنهاد کرد: امکان خریداری بدون تعرفه قطعات و تجهیزات مورد استفاده شهرداری ها و سازمان همیاری استان کردستان را از طریق این مبادی مرزی که موجب کاهش چشمگیر هزینه های جاری شهرداری ها خواهد بود را فراهم نمایند.

عضو شورای سازمان شهرداری های کشور با اشاره به جلسات و رایزنی های مکرر با وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن، پیشنهاد کرد در سطح دو وزارت خانه و هیات دولت امکان مشارکت شهرداری ها و سازمان همیاری ها را در پروژه های طرح جهش ملی مسکن به ویژه در حوزه پرسود خاکبرداری و آماده سازی اراضی که موجب تقویت شهرداری ها و سازمان همیاری ها و همچنین تسریع در کار و کاهش هزینه های تمام شده مسکن برای متقاضیان خواهد بود؛ فراهم شود.  

گویلی با اشاره به پایین بودن شاخص های توسعه در شهرستان های سقز و بانه از معاون وزیر کشور درخواست توجه ویژه به شهرداری های این دو شهرستان را از طریق اختصاص ماشین آلات عمرانی، آتش نشانی و برفروبی و همچنین اعتبارات حوزه مدیریت پسماند، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی از طریق اختصاص اتوبوس و میدل باس و نهایتا سهمیه قیرهای ویژه بویژه برای شهرهای سقز و بانه را طرح کرد.

ارسطو گویلی با ذکر مشکلات حوزه نیروی انسانی شهرداری شهرهای استان به ویژه در ارتباط با تبدیل وضعیت کارکنان، از معاون وزیر کشور درخواست اختصاص سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت کارکنان اعم از کارکنان تحصیلکرده و کارگران با سابقه شهرداری ها را مطرح و همچنین از سازمان شهرداری ها خواست در رابطه با ارتقای درجه شهرداری سقز با توجه به کمبود امتیازات حد نصاب مورد نیاز، همت کنند.

شهردار کهن شهر سقز از تلاش ها و توجه ویژه و منحصر به فرد مجلس شورای اسلامی و مجموعه دولت سیزدهم به ویژه وزارت کشور به شهرداری ها که با تصویب و ابلاغ لایحه جدید “درآمد پایدار و هزینه های شهرداری ها و دهیاری ها”  نوید بخش روزهای خوبی برای شهرداری های کوچک و بزرگ بوده اند؛ تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://sirvannews.ir/?p=1331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.